Clan Kampong

Jadikanlah zaman Remaja Rasullullah S.A.W & Para Sahabat sebagai ikon Remaja kita...! (^_^)

3:16 PM

basiKal tua

DiStRiBuTed oleh adie de viRus

"Riang hatiku badan bertuah
Punya teman yang comel dan manja
Berjanji akan selalu bersama
Menemani ku setiap masa

Aku hidup serba sederhana
Tiada harta tiada rupa
Hanya yang ada budi bahasa
Harta sekadar basikal tua

Orang biasa basikal tua
Orang biasa basikal tua

Walau kemana ia meminta
Kubawa dengan hati yang bangga
Senang melihat ia ketawa
Duduk di palang basikal tua

Aaaa Aaaa Aaaa Aaaa


Biar pun hidup aku begini
Berbasikal setiap hari
Namun hatiku riang selalu
Tiada hutang datang mengganggu

Angan-angan ku disuatu masa
Basikal kan ku tukar kereta
Tapi kekasihku tidak setuju
Mungkinkah dia rasa cemburu

Orang biasa basikal tua

Aaaa Aaaa Aaaa Aaaa"

saje je letak lagu sudirman tuh...pe ek tajuk dye..emm...aku tak ingat..huhuhu....

sblah neyh pic basikal aku..basikal kesayangan la..huhu...harge bleyh tahan dlm lingkungan RM450..tp aku tak kesah mane coz bsikal neyh la bley bwk aku g mane2...sbnarnye aku nk cite sket berkenaan ngan basikal aku neyh...yela, arie ney tah nape tergerak hati aku nk tulis pasal beliau...beliau neyh mmg special sket...

pagi neyh sbnyer aku bercadang la nk g library..haha..bkn pe, bosan gile duk umah sowg2..takde wat pape...tp aku bgn lewat gak...dlm kol 12 bwu gerak... emmm..dah siap semuanyer, bwu la aku betolak g kafe..perut lapar gile..mmg nk g mkn....

aku naek basikal tua aku la....sbnyer aku mmg nk modified sket bsikal neyh..biar nmpak sporty..gaya alala type-R...aku rase bley kot...bkn kete je..bsikal pun bley...haha

dlm pejalanan tuh, ntah nape aku dpt rasekan tekanan udara dlm tayar depan bsikal semakin berkurangan....dah la bwk beban seberat 60 kg, mmg mudah angin dlm tayar tu keluar...aku stop jap kat tepi jln, aku check...perghhh...menyirap darah aku...ade paku dah tebuk tayar aku...mmg angin beb...dah la jauh nk g kafe..panas terik plak tuh...ish....nk balik umah semula, malas plak coz dah jauh...tak pasal2 tolak basikal sampai kafe...bepeluh..abes bsh bj aku...ish..tak gune btol la sape tabur paku kat jln....



nampak tak??aku siap bley tekan tayar basikal neyh....

3 ketul komen:

Unknown said...

tangan adi gomok..

adie de viRus said...

gemok mende...aku kurus k..

Unknown said...

aku cakap tangan je..