Clan Kampong

Jadikanlah zaman Remaja Rasullullah S.A.W & Para Sahabat sebagai ikon Remaja kita...! (^_^)

4:43 AM

rintiK hujan yG tidak beRpanjangan

DiStRiBuTed oleh adie de viRus

emm...skrg jam dah menunjukkan kol 4.45 pagi...aku masih tidak dpt melelapkan mata walaupun mate begitu mengantuk...cuba juga untuk tidur, tp apakan daya..aku tetap tidak berjaya untuk memujuk mataku ini supaya pejam...kedengaran hujan sedang membasahi bumi..suasana yang tenang n sejuk pasti membuatkan sesiapa terlena..ku cuba, tp otakku ligat memikirkan macam2...

sekarang, aku beralih tempat untuk mencari ketenangan seketika..hujan still ag renyai dan syukur guruh di langit tidak berdentum...keriangan cengkerik di luar rumah memecahkan suasana malam ini...lantas tnpa berfikir panjang, aku mencapai laptop usangku untuk menemani aku skrg...aku pasti, jika jari jemari aku mula aktif, aku sukar untuk menghentikannye..aku tidak pasti bila jariku ini akan mula terasa penat, melayan kerenah tuan badan ini...


setelah butang suis on laptopku ditekan, aku membiarkannya shaja...memberi ruang kepada proccessor ini dpt menghubungkan antara RAM, ROM, dan sebagainye..seperti apa yg telah jurutera pengajarku mengatakan, setiap komputer memerlukan sekurang-kurangnye 1 minit untukmenghubungkan segala isi yg ade dalam setiap komponen...memang menarik apa yg beliau katakan tapi cube untuk memahami adalah mustahil sekali bagi diriku..kerana, hubungan memory dan komponen2 laen terlalu sukar untuk difahami...bagaimana memori itu dipindahkan, mmg terlalu kompleks..aku memang tidak begitu berminat untuk mengetahui apa yg terkandung dalam proccessor itu tetapi ianya adalah begitu penting dalam industri elektronik..

bagiku, kehidupan seorang pelajar adalah begitu seronok sekali..walaupun kadang kala adalah terlalu memeningkan, tapi pasti kite mudah untuk mengingat kembali nostalgia kisah lama.. lawak, sedih, malu.....semua perasaan ada bercampur baur...di maki ckgu mmg kene selalu..ditampar, di rotan mmg tak dpt dipisahkan...aku ingat lagi pertama kali dirotan cikgu ketika darjah satu...sebab aku terlalu degil sangat..anak cikgu pun aku sepak terajang...memang balasannya setimpal apa yg aku lakukan...huuhu..tp orang yg aku sepak terajang tu la yang menjadi kawan baek aku sampai sekarang..tak kenal maka tak cinta kan??

emm...aku tak tau sepanjang aku di mesir nanti ape yang perlu lakukan...semua tentatif aku dah baca tp still tak paham lagi...tp aku tak kesah mane coz bukan aku sorang yang pegi..ade yang membe laen...so, aku tak kesah sgt la...wat tenang jer..anggap takde ape yang berlaku...

k la..aku dah takde idea nk tulis ape..mate pun dah mengantuk..dah lewat pagi neyh...aku harap, segala perjalanan aku nanti selamat hendaknye...

5 ketul komen:

Unknown said...

alahh..pergi mesir je pun..anggp je kau pergi mersing.tak lah rasa apa sgt nnti..

adie de viRus said...

byk la ko tak rase pe..ade la dlm 12 jam aku lepak dlm kapal terbang...
kematu bontot aku

KinosKoko said...

ehehhee..
jgn smpai bwk minah arab balik, sudah..
hik~

adie de viRus said...

haha...tak la...
cume nk cari nur kasih jer kat sane..huhu

Anonymous said...

jgan mati broo... hahah!!