Clan Kampong

Jadikanlah zaman Remaja Rasullullah S.A.W & Para Sahabat sebagai ikon Remaja kita...! (^_^)

6:56 PM

macam takde kaki

DiStRiBuTed oleh Unknown


weyh,aku baru perasan macam aku sorang je budak taman mawar kan dalm clan ni???yg lain macam budak cb semua..email pun dah lahh budakcb..aiya..owh..aniq kota masai..mak aihh..dah dkat2 dgn korang jg seyh bdk cb..hahhahha..apa aku merepek ni..weyh..dah semangat2..bila nak lepak sama weyh..mak ai..takde aniq terus macam takde kaki semua kann..hahhaha..owh..kepada syafiq,buatlahh banner walpaper apa2 semualah yg dibawah kepakaran kau.haa,yg aniq mana ni tak nampak langsung pun entry dia..masukkan lahh gambar2 kita dari camera kau tu kat sini..meriah sikit..ni aku tgok blog kita dah macam buku teks sejarah baii..byk ayat je.owh,ikhsan pun takde lagi entry dari dia.. pergi cc tgok hentai je kerja kau ehh..kepada mad no dan ikhsan,bila nak masukkan tazkirah??masukkanlahh..nampak alim sikit clan kita ni..alaa..copy paste je..hehhe..macam ni haa contoh..aku copy paste je pun..tapi berguna kott??ntahh lahh..hehe..

hukum minuman dimasuki semut..

Semut adalah binatang yang tidak mengalir darahnya. Bangkai semut adalah najis yang dimaafkan. Namun, masuk semut pada minuman itu, hukumnya ada 2 keadaan:
1) Semut masuk dalam keadaan sudah mati
Semut itu sudah menjadi bangkai tetapi jika masuk atas ikhtiar manusia, seperti memasukkan gula yang ada bangkai semut, maka air itu najis, tidak boleh diminum. Kalau masuk bukan ikhtiar manusia, contoh seperti ditiup angin selagi tidak mengubah sifat air, maka boleh diminum dengan syarat membuang dulu bangkai semut itu.
2) Semut masuk dalam keadaan hidup
Jika semut itu mati sendiri di dalam air, atas sebab ikhtiar manusia, maka air itu najis dan tidak boleh diminum. Ini boleh berlaku kerana air itu ditapis atau memasukkan gula yang ada semut, atau memasukkan air yang di dalam cawan mengandungi semut. Jika bukan dengan ikhtiar manusia, seperti ia masuk dengan sendirinya atau ditiup angin, maka tidak najis dan boleh diminum dengan syarat bangkai semut itu dibuang dahulu.
Wallahua’lam

so yeah..good luck my clan~


weyh2..tadi masa aku nak google gambar semut,sekali ada pula keluar gambar lagi menarik..tgok ni..gambar sarang semut..selalu aku balik kampung aku kat batu pahat tu,aku nmpak busut dia je..sekali gambar ni tunjuk dalam sarang semut..mak aihh..lawa jg kot..macam cerita the antz ataupun bugs life memang..hurmm..subhanallah.. cool kan?

10 ketul komen:

KinosKoko said...

wowwwww..bnyak lak air yg brsemut aku minum..kalo org bagi air tu da ada semut n kita x pasan n tros minum mcm mn??

korg share blog ek??

adie de viRus said...

semut tuh sume mati syahid tak??

kinoskoko-yup..ktowg share blog..nk join? meh la...hehehehe

KinosKoko said...

buleh ker? hehehehe

adie de viRus said...

bleyh jer..nak ke?jgn risau...
tugas tak berat mane nanti..hehehe..
skadar suka² n lepaskan tension..

Unknown said...

hahhaa..amboi adi..dah mula r tu nk menggatal..kepada nana,blog ni semua author nya lelaki..tak takut ke??

adie de viRus said...

ish..sy takot la bang!!

KinosKoko said...

ahahahaa..takot pe nyer..
xde mkna nak takot lorh..korg mkn pompuan ke??
hahaha

Clan Kampong said...

ala,blog pun bley wat tempat cari jodoh..haha..kino,u pilih jela mana u berkenan..haha..

Unknown said...

aku tw yg menggatal kat atas tu siapa..mesti si kameraman cK..haha

KinosKoko said...

wuhuuu..bole2...xde hal...
btw, korg pnggl aku nana jela..
hik~